6:1 czy 1:6? czyli: mniejszość o większości versus większość o mniejszości…

Dziś proponuję podróż. I to nie byle jaką…
To podróż w inny wymiar, inny świat. Z jednej strony bliski, bo codziennie spotykany, a z drugiej – jakże czasem odległy. Czemu? Gdyż niejednokrotnie trudny do zrozumienia, przyjęcia czy zaakceptowania.

Może być też tak, że miejsce do którego chcę Was zaprosić wywołuje złe wspomina, niechęć lub frustrację.
Jako WWO doskonale rozumiem ten stan. To do czego będę Was gorąco zachęcał, to wzniesienie się ponad pułap chmur, które wywołują takie odczucia i podjęcie działania, które można określić mianem eksploracji.
Zdaję sobie sprawę, że jako osoby nadwydajne mentalnie możecie pomyśleć:
Nie nie, dziś pojawiają się znów pytania. Ja mam tego dość, chce przestać rozmyślać i rozstrzygać! Chcę ciszy, spokoju…
Proszę abyście spojrzeli na mą propozycję z następującej perspektywy: do tego zadania wykorzystam swój potencjał w dobrej wierze, słusznej sprawie. Zaprzęgę mój mózg do pracy nad zmianą. Czy to brzmi lepiej?
No to do roboty!

Czemu tak?

Pytania te mogą być stawiane WWO i przez WWO. Ważne jest, aby na te pytania odpowiedziały także osoby spoza kręgu WWO.
A jeżeli jest tak, że w danej chwili w sąsiedztwie nie ma osób spoza WWO? Macie dwie możliwości. Pierwsza z nich to wykonanie pracy wyobrażeniowej, myślowej. Polegać ona będzie na wyobrażeniu sobie, jak na tę pytania mogą odpowiedzieć przedstawiciele tzw „innych” czyli większości. Druga, to umówienie ze na spotkanie i szczerą rozmowę z przedstawicielem „innych”

Procedura

Proszę o zadawanie pytań, z przedstawionej poniżej listy. Lista ta służy do pracy przez WWO i osoby spoza grona WWO.

  1. Jak sądzisz, jak większość odbiera mniejszość?
  2. Jak sądzisz, jak mniejszość odbiera większość?
  3. Jakie cechy opisują grupę do której uważasz, że przynależysz?
  4. Jakie cechy opisują tą drugą grupę „innych”?
  5. Kogo zauważasz / dostrzegasz we własnej grupie?
  6. Kogo zauważasz / dostrzegasz w „innej” grupie?
  7. Jakie wartości opisują twoją grupę?
  8. Jakie wartości opisują „inną” grupę?
  9. Jak lubisz spędzać czas, czym się interesujesz?
  10. Jak ludzie z „innej” grupy lubią spędzać czas, czym się interesują?
  11. Co myślisz o ludziach, świecie, przyszłości i przeszłości?
  12. Co „inni” myślą o ludziach, świecie, przyszłości i przeszłości?

Bardzo proszę o zanotowanie wszelkich wniosków i spostrzeżeń. Czemu? Bo wtedy jest szansa na głębsze ich przeanalizowanie. Lepiej też zapadną w pamięć.
Jeśli jesteś wzrokowcem, słuchowcem lub kinestetykiem zastosuj optymalny dla siebie sposób notowania. Może być to: zapisywanie, rysowanie, nagrywanie lub analizowanie podczas spaceru – gdy jesteś w ruchu.

Po zebraniu odpowiedzi na przedstawioną poniżej listę pytań zastanówcie się proszę nad poniższymi kwestiami:

  • Jak wyglądają światy w których żyjesz ty oraz „inni”?
  • Czego możesz nauczyć się od „innego” świata?
  • Czego „inny” świat może nauczyć się od ciebie?
  • Co możesz dać „innemu” światu?
  • Co możesz wziąć od „innego” świata?
  • Jakie korzyści możesz mieć ze zbliżenia się „innego” świata?
  • Jakie niebezpieczeństwa mogą być związane ze zbliżeniem się do „innego” świata?
  • Co dla ciebie wynika z przeprowadzonej analizy?
  • Jakie konkretne działania możesz podjąć w związku z wynikami analizy:
    • dziś,
    • w najbliższym tygodniu,
    • w najbliższym miesiącu?
  • Kto może ci w tym pomóc?
  • Kogo poprosisz o pomoc, w jakim zakresie?

Uff! Trochę tego jest. Wiem, że to działa. Zachęcam do wypróbowania na sobie!

I na koniec to, co wypada zrobić: życzę powodzenia w konstruktywnym rozkminianiu!